THE POWER OF HAPPINESSDe VPRO zond maandag 4 februari het programma Tegenlicht uit met als thema: De kapitale kracht van geluk.Deze keer ging het om de onderneming Semco van Ricardo Semler in Brazilië. Dit bedrijf is onder de zieltogende leiding van Ricardo van een aftakelend familiebedrijf omgeturnd tot een opzienbarende onderneming. Wereldwijd wordt aandacht gegeven aan die hier uitgevoerde experimenten op cultureel gebied. Ricardo Semler heeft nu een gastleerstoel aan de Harvard University in de USA. Hij werd twee keer uitgeroepen tot 'Latin American businessman of the year' and "global leader of tomorrow' door Time Magazine. Semler heeft ook een boek geschreven 'Maverick', een internationale bestseller die in meer dan 35 talen is verschenen. |
THE POWER OF WORDSDe Britse online marketeer Purplefeather liet al weer een tijdje geleden een schitterende reclame maken.Om te beseffen wat het is om blind te zijn, moet dat 'aanschouwelijk' gemaakt worden. Niet kunnen zien betekent dat je niet van het schitterende weer kan genieten. En alle omstanders begrijpen ineens wat het betekent om blind te zijn: niet de dag kunnen vieren, de zon niet kunnen zien, noch de mensen die voorbij je lopen. |
TOMORROW STARTS HERECisco is recent gestart met haar 'Internet of Everything'-campagne waarin het de wereld wil duidelijk maken dat het verbinden van mensen, processen, data en dingen via het internet nog maar aan het begin staat.Zo is het internet nog maar 8000 dagen oud en hebben we nog geen 1 procent van de dingen in de fysieke wereld gekoppeld aan het internet. De komende jaren zullen we daarin een enorme groei zien en dat levert volgens Cisco ongekende mogelijkheden voor overheid, onderwijs, zorg en het bedrijfsleven. |